loading...
يا حسين
فرزاد محمدي بازدید : 63 شنبه 04 آذر 1391 نظرات (0)
زندگينامه امام حسين (ع)
 

دومين فرزند برومند حضرت علي و(1) در روز سوم ماه شعبان سال چهارم هجرت فاطمه ، که درود خدا بر ايشان باد، در خانه وحي و ولايت چشم به جهان گشود.

چون خبر ولادتش به پيامبر گرامي اسلام (ص ) رسيد، به خانه حضرت علي (ع ) و فاطمه را فرمود تا کودکش را بياورد. اسما او را در پارچه اي سپيد (2) (س ) آمد و اسما پيچيد و خدمت رسول اکرم (ص ) برد، آن گرامي به گوش راست او اذان و به گوش چپ (3) او اقامه گفت . به روزهاي اول يا هفتمين روز ولادت با سعادتش ، امين وحي الهي ، جبرئيل ، فرود آمد و گفت : سلام خداوند بر تو باد اي رسول خدا، اين نوزاد را به نام پسر کوچک هارون (شبير) چون علي براي تو بسان هارون (5) که به عربي (حسين ) خوانده مي شود نام بگذار. (4)براي  موسي بن عمران است ، جز آن که تو خاتم پيغمبران هستي .
و به اين ترتيب نام پرعظمت "حسين " از جانب پروردگار، براي دومين فرزند فاطمه (س ) انتخاب شد. به روز هفتم ولادتش ، فاطمه زهرا که سلام خداوند بر او باد، گوسفندي را براي  کشت ، و سر آن حضرت را تراشيد و هم وزن موي سر او (6) فرزندش به عنوان عقيقه (7) نقره صدقه داد.
فرزاد محمدي بازدید : 87 شنبه 11 شهریور 1391 نظرات (4)

بیانات در شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران

عربی | English | Spanish | French | Türkçe | Русский

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
الحمد لله ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على الرّسول الأعظم الأمين و على ءاله الطّاهرين‌ و صحبه المنتجبين و على جميع الأنبياء و المرسلين.‌

به شما ميهمانان گرامى، سران و هيئتهاى نمايندگى كشورهاى جنبش عدم تعهد و نيز ديگر شركت‌كنندگان در اين اجلاس بزرگ بين‌المللى خوشامد ميگويم.
فرزاد محمدي بازدید : 82 سه شنبه 07 شهریور 1391 نظرات (0)

بيانات در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از كشور

به‌مناسبت برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران، پایگاه اطلاع‌رسانی  http://www.khameneirahbar.rozblog.comمتن بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سیاسی ایران در خارج از كشور را به همراه نمودار درختی آن منتشر می‌كند. رهبر انقلاب در بخش مهمی از سخنرانی‌شان كه در تاریخ ۱۳۹۰/۱۰/۷ انجام شد، به بررسی تغییر اساسی آرایش سیاسی دنیا می‌پردازند.
فرزاد محمدي بازدید : 71 یکشنبه 05 شهریور 1391 نظرات (0)

بیانات در هشتمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در سال ۱۳۶۵

شانزدهمین اجلاس سران كشورهای عضو جنبش عدم تعهد طی روزهای آینده در تهران برگزار خواهد شد. به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی .http://www.khameneirahbar.rozblog.com/ متن كامل سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در هشتمین اجلاس سران این جنبش كه در حراره‌ی زیمباوه و در سال ۱۳۶۵ برگزار شد، منتشر می‌كند
فرزاد محمدي بازدید : 83 شنبه 04 شهریور 1391 نظرات (0)

بيانات در ديدار رئيس‌جمهوری و اعضاى هيئت دولت‌

در آغاز هفته‌ی دولت

بسم‌‌الله‌‌الرّحمن‌‌الرّحيم‌‌


خب، وقت زيادى نمانده؛ من بايد مختصر كنم مطالبى را كه ميخواستم عرض كنم. متشكريم از توضيحاتى كه دوستان داديد. اميدواريم ان‌‌شاءالله آنچه را كه در نظر داريد و همت بر آن گماشتيد و در برنامه داريد، با پيگيرى‌‌ها، در خارج تحقق ببخشيد؛ ان‌‌شاءالله همين جور هم خواهد شد.

فرزاد محمدي بازدید : 76 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر انقلاب

در خجسته ترين عيد مؤمنان موحد، ايران سرافراز، لبريز نور معنويت و عطر عبوديت شد و مردم مومن تهران نيز به شكرانه يك ماه روزه داری و عبادت نماز عيد سعيد فطر را با شكوهی به ياد ماندنی به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه كردند.
رهبر انقلاب در خطبه های نماز عيد سعيد فطر تحولات اخير در دنيای اسلام را عجيب و بی نظير دانستند و افزودند: اين تحولات كه مسير آينده دنيای اسلام را تعيين می كند، به فضل الهی، با همين آهنگ ادامه خواهد يافت.
فرزاد محمدي بازدید : 71 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

اطلاعیه دفتر رهبری: یكشنبه 29 مرداد، روز اول شوال و عید سعید فطر

دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه ای اعلام كرد فردا 29 مرداد ماه 1391، روز اول شوال المكرم و عید سعید فطر است.
متن اطلاعیه به این شرح است:

فرزاد محمدي بازدید : 71 یکشنبه 29 مرداد 1391 نظرات (0)

جلسه پایانی بازدید رهبر انقلاب از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز(پنجشنبه) در پایان بازدید از مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی، در جلسه ای با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و مسئولان استان در محل استانداری، خدمات اولیه ارائه شده به حادثه دیدگان زلزله اخیر از جمله توزیع چادر را بی نظیر خواندند و تاكید كردند مسئولان علاوه بر برنامه ریزی برای آغاز ساخت مناسب و مقاوم واحدهای مسكونی آسیب دیده ، باید در جهت استمرار رفع نیازهای اولیه به ویژه وسایل گرمایی، پتو، امكانات بهداشتی و آب آشامیدنی تلاش و خدمات خود را ادامه دهند زیرا فراهم كردن فوری اینگونه نیازهای ضروری، از لحاظ آرامش روحی و روانی تاثیر بسیار بالایی بر آسیب دیدگان خواهد داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای زمینه سازی برای ادامه پذیرش كمك های مردمی به ویژه كمكهای افراد خیّر و نوعدوست را مهم ارزیابی كردند و افزودند: اگر به بلایای طبیعی، با دید فرصتی جهت جهش نگاه شود، قطعاً مناطق زلزله ز ده در آینده از لحاظ آبادانی و پیشرفت، بسیار بهتر از گذشته خواهند بود.
فرزاد محمدي بازدید : 85 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

پيام تسلیت در پی حادثه زلزله در آذربايجان

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در پی حادثه تلخ زلزله در منطقه شمال غرب كشور با صدور پيامی برای خسارت‌ديدگان و بازماندگان اين حادثه صبر و اجر مسألت كردند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامی به اين شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
حادثه‌ی تلخ زلزله‌ی آذربايجان مايه‌ی اندوه عميق گرديد. رحمت خداوند بر درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان و صبر و اجر برای بازماندگان و خسارت‌ديدگان را از خداوند متعال مسألت ميكنم.
لازم است مسئولان محترم و عموم ملت عزيز مساعی خود را برای كاهش آلام اين عزيزان به كار برند.
والسلام عليكم و رحمة‌الله
 
سيّدعلی خامنه‌ای
۲۲/مردادماه/۱۳۹۱
فرزاد محمدي بازدید : 52 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

تقدير از مدال‌آوران جمهوری اسلامی ایران در المپيك ۲۰۱۲ لندن

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20724/smpl.jpgحضرت آيت‌الله خامنه‌ای با صدور پيامی از مدال‌آوران جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپيك ۲۰۱۲ لندن و مربیان با همت آنان تقدیر و تشكر كردند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامی به اين شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
از مدال‌آوران سرافراز كشور، قهرمانان پهلوان، كه در مسابقات المپيك دل ملت ايران را شاد كردند و نيز از مربيان با همت آنان، صميمانه تشكر ميكنم.
خداوند يار و نگهدارتان باد.
سيدعلی خامنه‌ای
۲۲/مرداد ماه/۱۳۹۱
فرزاد محمدي بازدید : 51 جمعه 06 مرداد 1391 نظرات (0)

دیدار كارگزاران نظام با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در ديدار مسئولان و كارگزاران نظام، آرمانگرايی همراه با واقع‌بينی را رمز حركت پيشرو ملت و نظام اسلامی در 32 سال اخير برشمردند و با تأكيد بر توانايی‌ها و ظرفيت‌های تعيين‌كننده‌ی ملت و نظام اسلامی، به تشريح ضرورت‌ها و بايدها و نبايدهای مقابله با چالش‌های پيچيده‌ی دشمنان پرداختند.
فرزاد محمدي بازدید : 50 جمعه 06 مرداد 1391 نظرات (0)

محفل انس با قرآن در حضور رهبر انقلاب

هم‌زمان با نخستين روز از ماه مبارك رمضان -ماه نزول قرآن- محفل انس با قرآن عصر امروز (شنبه) در محضر آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد. در اين محفل نورانی كه سرشار از عطر و طراوت معنوی قرآن بود، قاريان، حافظان و اساتيد قرآن، آياتی از كلام‌الله مجید را قرائت كردند و گروه‌های جمع‌خوانی نيز در فضيلت رمضان كريم، به مدح و ثنای پروردگار پرداختند.

فرزاد محمدي بازدید : 55 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

انتصاب حجت‌الاسلام یعقوبی به امامت جمعه شهر بجنورد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در حكمی حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ ابوالقاسم یعقوبی را به امامت جمعه شهر بجنورد منصوب كردند.
متن حكم به این شرح است:
فرزاد محمدي بازدید : 80 پنجشنبه 29 تیر 1391 نظرات (0)

اقامه نماز ظهر و عصر در ايام ماه مبارك رمضان به امامت رهبر انقلاب

امسال نيز به روال سال‌های گذشته از ابتدای ماه مبارك رمضان نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور اقشار مختلف مردم در حسينيه امام خمينی رحمه‌الله اقامه می‌شود.
فرزاد محمدي بازدید : 50 سه شنبه 27 تیر 1391 نظرات (0)

انتصاب حجت‌الاسلام‌والمسلمين اراكی به سمت دبيركلی مجمع تقريب مذاهب اسلامی

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حكمی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمين آقای محسن اراكی را به سمت دبيركلی مجمع تقريب مذاهب اسلامی و جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمين آقای محمدعلی تسخيری را نيز به عنوان مشاور عالی رهبری در امور جهان اسلام منصوب كردند.
متن حكم رهبر انقلاب اسلامی برای حجت‌الاسلام‌والمسلمين اراكی به اين شرح است:
فرزاد محمدي بازدید : 52 پنجشنبه 22 تیر 1391 نظرات (0)

دیدار شركت كنندگان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(چهارشنبه) در ديدار بيش از هزار نفر از زنان نخبه، فرهيخته و مجاهد دنيای اسلام، نقش زنان را در حركت عظيم بيداری اسلامی بی بديل خواندند و با اشاره به تجربه بسيار پربركت حضور زنان ايران در پيروزی و تداوم انقلاب اسلامی تأكيد كردند: تداوم،‌تقويت و گسترش حضور زنان در حركت مبارك بيداری اسلامی بی ترديد، پيروزيهای فراوانی را برای ملتهای مسلمان به دنبال خواهد آورد.

فرزاد محمدي بازدید : 49 جمعه 16 تیر 1391 نظرات (0)

مستضعفین


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif پیام انقلاب خطاب به مستضعفان عالم است
آن هنگام كه از مبارزه و مقابله با استكبار جهانى و قلدر‌ها و غارتگرهاى جهان حرف مى‌زنیم، مخاطب ما تمام مستضعفان عالمند. این، طبیعت پیام ماست؛ استكبار جهانى هم این مطلب را مى‌داند. دشمنى او با ما و امام (ره) و انقلاب اسلامى نیز به خاطر همین نكته است.
سخنرانى در مراسم بیعت گروه كثیرى از ائمه‌ى جمعه و روحانیون استان مازندران و اصفهان و علما و طلاب كشورهاى اسلامى مقیم ایران ۰۴/۰۴/۱۳۶۸
فرزاد محمدي بازدید : 43 چهارشنبه 14 تیر 1391 نظرات (1)
ولادت
ولادت حضرت مهدي صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256هجري بود پس از اينكه دو قرن و اندي از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادي ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسكري ( ع ) رسيد ، كم كم در بين فرمانروايان و دستگاه حكومت جبار ، نگراني هايي پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثي بود كه در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسكري ( ع ) فرزندي  تولد خواهد يافت كه تخت و كاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد كرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود .ي(ع)
فرزاد محمدي بازدید : 41 چهارشنبه 07 تیر 1391 نظرات (0)

دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه با رهبر انقلاب


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، مسئولان عالی و قضات قوه‌ی قضاییه، ارتقاء دستگاه قضایی به منظور تحقق عدالت قضایی در جامعه را مهم‌ترین هدف برشمردند و ضمن تبیین برخی نكات مهم برای رسیدن به این هدف، همكاری همه‌ی دستگاه‌ها و به‌ویژه قوای سه‌گانه را در شرایط كنونی فریضه و لازم دانستند و تأكید كردند: دولت، مجلس و قوه‌ی قضاییه، همه در جبهه‌ی واحد دفاع از اسلام، ملت ایران و استقلال و هویت كشور در مقابل تلاش همه‌جانبه‌ی قدرت‌های استكباری قرار دارند و باید با پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و اختلافی به یكدیگر كمك كنند.
فرزاد محمدي بازدید : 93 سه شنبه 06 تیر 1391 نظرات (1)
زندگينامه
سيد على حسینی خامنه‌اى فرزند مرحوم حجت‌الاسلام‌ و المسلمين حاج سيد جواد حسينى خامنه‌اى، در سال ۱۳۱۸ شمسی برابر با ۱۳۵۸ قمرى در مشهد مقدس چشم به دنيا گشود. او دومين پسر خانواده بود و زندگى مرحوم سيد جواد خامنه‌اى هم مانند بيشتر روحانيون و مدرسان علوم دينى، بسيار ساده: «پدرم روحانى معروفى بود، اما خيلى پارسا و گوشه‌گير [...] زندگى ما به‌سختى مى‌گذشت. من يادم هست شب‌هايى اتفاق مى‌افتاد كه در منزل ما شام نبود. مادرم با زحمت براى ما شام تهيه مى‌كرد. [...] آن شام هم نان و كشمش بود.»
فرزاد محمدي بازدید : 98 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

دیدار شركت‌كنندگان در مسابقات بین‌المللی قرآن كریم با رهبر انقلاب

در سالروز ولادت نورانی حضرت اباالفضل العباس علیه‌السلام، استادان و قاریان و حافظان برتر بیست‌و‌نهمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن كریم، در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، محفل نورانی انس با قرآن تشكیل دادند و با تلاوت آیات آسمانی، پروردگار كریم را حمد و ثنای گفتند.

فرزاد محمدي بازدید : 40 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

اعزام هیأت‌های نمایندگی رهبر انقلاب برای تقدیر از جانبازان

در سالروز ولادت با سعادت حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام، صبح امروز (یكشنبه) شش هیأت از جانب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تهران و مشهد با حضور در منازل تعدادی از جانبازان از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل كردند.
فرزاد محمدي بازدید : 43 دوشنبه 05 تیر 1391 نظرات (0)

اعزام هیأت‌های نمایندگی رهبر انقلاب برای تقدیر از جانبازان

در سالروز ولادت با سعادت حضرت اباالفضل‌العباس علیه‌السلام، صبح امروز (یكشنبه) شش هیأت از جانب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تهران و مشهد با حضور در منازل تعدادی از جانبازان از رشادت، صبر و استقامت ایثارگران تجلیل كردند.
فرزاد محمدي بازدید : 46 شنبه 03 تیر 1391 نظرات (1)

ديدار كارگزاران نظام و سفرای كشورهای اسلامی با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در خجسته‌سالروز عيد مبعث پيامبر عظيم‌الشأن اسلام و در ديدار مسئولان نظام و سفيران و نمايندگان كشورهای اسلامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا تأكيد كردند: از ميان رشته‌های بيشمار نور بعثت، جامعه‌ی بشری امروز به دو مسئله نياز مبرم دارد: يكی «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگری «تهذيب اخلاق».
فرزاد محمدي بازدید : 64 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (1)

دیدار خانواده مرحوم حاج عبدالله والی با رهبر انقلاب

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20035/smpl.jpgحضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با خانواده مرحوم "حاج عبد الله والی"(1) كه در ایام سالگرد درگذشت وی انجام شد، با اشاره به آثار اخلاص و بركات استقامت در كار، خاطر نشان كردند: كارهای خالصانه و بی هیاهو در كل بنای جمهوری اسلامی اثر می گذارد و آن را مستحكم می كند.
متن زير چكيده‌ای از بيانات رهبر انقلاب اسلامی در ديدار اخیر با خانواده مرحوم حاج عبدالله والی است:

فرزاد محمدي بازدید : 94 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (2)

پیام تسلیت در پی درگذشت آقای حاج احمد قدیریان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور پیامی درگذشت مرحوم آقای حاج احمد قدیریان را تسلیت گفتند.
متن پیام به این شرح است:
فرزاد محمدي بازدید : 50 یکشنبه 28 خرداد 1391 نظرات (1)

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محكومان در آستانه عید مبعث                                                                  ۲۸/۳/۹۱

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه مبنی بر عفو و تخفیف مجازات تعداد 871 نفر از محكومان محاكم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حكومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن مبعث پیامبر عظیم الشأن اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم موافقت كردند.
فرزاد محمدي بازدید : 39 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (2)

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم گرامیداشت بیست‌و‌سومین سالگرد رحلت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم دلدادگان و شیفتگان امام خمینی رضوان‌الله‌علیه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام راحل را پدر ملت و مظهر مهربانی، اقتدار و صلابت خواندند و با اشاره به تلاش هوشیارانه‌ی امام در احیای روح عزت ملی و استحكام ساختار درونی ملت افزودند: ملت تاریخ‌ساز ایران با تكیه بر همین عوامل، الگویی موفق از ایران اسلامی و پیشرفت در خارج از حوزه‌ی نفوذ سلطه‌گران جهانی را به ملت‌ها ارائه داده و زورگویان جهانی را به وحشت انداخته است كه همین مسیر درخشان تا رسیدن به قله‌های پیشرفت و ناامید شدن قطعی دشمنان ادامه خواهد یافت و بدون تردید، آینده برای ملت‌های مسلمان و ملت ایران بهتر از گذشته خواهد بود.

فرزاد محمدي بازدید : 46 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بازديد رهبر انقلاب از شركت كارخانجات داروپخش ۱۳۹۱/۲/۱۰

در سال تولید ملی و در آستانه‌ی روز كارگر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یكشنبه) با حضور در كارخانجات تولیدی داروپخش، از نزدیك در جریان آخرین دستاوردهای تولیدِ دارو در كشور قرار گرفتند و در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه‌ی سراسر كشور تأكید كردند: تحقق واقعی اهداف مختلف كشور از جمله استقلال سیاسی، نیازمند خوداتكایی و استقلال اقتصادی است. استقلال اقتصادی نیز به شكل‌گیری تولید ملی مشروط است و تولید ملی نیز با احترام حقیقی، همگانی و عملی به كار ایرانی و سرمایه‌ی ایرانی به وجود خواهد آمد.
فرزاد محمدي بازدید : 113 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه كتاب تهران           

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یكشنبه) به مدت ۲ونیم ساعت از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب بازدید كردند.
در این دیدار كه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، مسئولان غرفه‌ها توضیحات لازم را در خصوص كتاب‌های ارائه‌شده بیان كردند و رهبر انقلاب اسلامی در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع تعدادی از ناشران حاضر در نمايشگاه بين‌المللی كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از نمايشگاه كتاب تأكيد كردند: بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه فضای كتابخوانی در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: بايد با يك برنامه‌ريزی دقيق و تعيين اهداف مرحله‌ای در هر سال، همگام با برگزاری نمايشگاه كتاب و افزايش جمعيت بازديدكننده، در فضای كتابخوانی كشور نيز پيشرفت چشمگيری به وجود آيد.
ايشان با تأكيد بر لزوم ارزيابی محتوايی هر ساله‌ی نمايشگاه كتاب به وسيله‌ی افرادی كارشناس و صاحب صلاحيت افزودند: اين ارزيابی نشان خواهد داد كه آيا هر دوره نمايشگاه كتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره‌ی قبل، تغيير و رشد داشته است يا خير.
فرزاد محمدي بازدید : 48 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بيانات بعد از مراسم درختكارى‌

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
روز درختكارى كه در كشور معمول و باب شده، يكى از روزهاى پربركت در جمهورى اسلامى است؛ چون درخت و گياه براى كشور، براى زندگى، براى مردم، براى تنفس، يك امر ضرورى است. متأسفانه در طول سالهاى متمادى، به مسئله‌ى درخت بى‌اعتنائى شده. البته حالا خوشبختانه مردم و مسئولين به درخت و به محيط زيست توجه نشان ميدهند، ليكن به نظر ميرسد كه هرچه بيشتر بايستى در اين زمينه كار كرد. به نظر من خود مردم هم مؤثرترين و مهمترين بخش از اين كار را بر عهده دارند: حفظ جنگلها، حفظ مرتعها، حفظ زمينهاى حاصلخيز و حفظ باغات.

 خب، حالا ما مثلاً يكى دو تا درخت ميكاريم، مردم هم در سطح شهر و در سطح كشور مبالغ زيادى درخت ميكارند؛ اما بايد مراقب باشيم كه درختهائى را كه موجود است، حفظ كنيم؛ يكى از كارهاى مهم اين است. انسان متأسفانه گاهى مى‌بيند كه به آنچه داريم، بى‌توجهى ميشود؛ درختها را قطع ميكنند، باغها را خراب ميكنند. ان‌شاءالله بايستى اين مسائل مورد توجه قرار بگيرد. اميدواريم كه سبزه و گياه و نشاط و رويش در كشور ما و بين مردم ما روزافزون باشد.

ان‌شاءالله موفق و مؤيد باشيد. خدا حافظ شما.
فرزاد محمدي بازدید : 44 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌

الحمدللّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله‌ الأطيبين الأطهرين المنتجبين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين.
فرزاد محمدي بازدید : 59 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

بیانات در مصاحبه هنگام اخذ رأى در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم

در پاسخ به خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif كامران نجف‌زاده: اگر مايل هستيد، لطفاً نكاتى را درباره‌ى دومين دوره‌ى انتخابات مجلس شوراى اسلامى با مردم در ميان بگذاريد.
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم
به مردم عزيزمان سلام عرض ميكنم و از خداوند متعال مسئلت ميكنم كه به همه توفيق بدهد، بتوانند وظيفه‌ى خودشان را در اين روز و در اين كار بزرگ و مهم انجام بدهند. توصيه‌ى من اين است كه مرحله‌ى دوم از انتخابات را هم مثل مرحله‌ى اول جدى بگيرند. هرچه آراء نمايندگانى كه از طرف ما مردم به مجلس ميروند، بيشتر باشد، قوّت قلبشان بيشتر است، توانائى‌شان بيشتر است، اعتبارشان بيشتر است؛ هرچه بيشتر رأى داشته باشند، بهتر ميتوانند كار كنند؛ علاوه بر اينكه خود انتخاب هم يك كار مهم و اساسى است. ان‌شاءاللّه خداى متعال دلهاى مردم را هدايت كند به آنچه كه حق است و به صلاح و صرفه‌ى ماست.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif كامران نجف‌زاده: خیلی متشكرم. ممنون.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif زنده باشید.
فرزاد محمدي بازدید : 40 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بيانات در ديدار جمعی از معلمان سراسر كشور

 به مناسبت هفته‌ى بزرگداشت مقام معلم‌

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
خيلى خوش آمديد برادران و خواهران عزيز؛ معلمان ارزشمند فرزندان و نونهالان اين ملت. لازم است در آغاز عرايض، تجليل كنيم، تكريم كنيم از ياد شهيد بزرگوارمان، شهيد مطهرى؛ چون اين بزرگوار، معلم بود؛ معلمى براى همه‌ى سطوح، با عملكرد نافذ و ماندگار. صحت عمل او هم با خون او امضاء شد. نام اين بزرگوار بر روى يادبود تجليل از معلمان كشور قرار دارد، و اين يك كار شايسته‌اى است؛ رحمت خدا بر آن بزرگوار.
فرزاد محمدي بازدید : 53 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب

در سالروز ميلاد حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌عليها بانوی حيا و پاكدامنی،‌ حسينيه‌ی امام خمينی سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين ديدار، با تبريك روز تاريخی و فراموش‌نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها و گراميداشت تقارن اين روز با سالروز میلاد امام خمينی رضوان‌الله‌علیه، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌عليها را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان كردند:‌ نامگذاری امروز به نام روز زن، درس‌های جاودانه‌ای برای همه، خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگی، تربيت صحيح فرزند و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (سلام‌الله‌عليها) حركت كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين‌كه ذهن و كلام انسانی از بيان تمام فضيلت، درخشندگی، كبرياء و عظمت دخت گرامی پيامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با اين وجود، كلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه‌ی اطهار از دسترس انسان خارج نيست، بلكه بر خلاف الگوهای دروغينِ دنيايِ مادی، ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) مسير و جهتِ صحيح حركت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله‌ی اين كمالات ايستاده‌اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير كرده‌اند.

ايشان همه‌ی جامعه و خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت‌های معنوی ائمه‌ی اطهار دعوت كردند و با مروری بر سوابق تاريخی حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پيروزی انقلاب و جنگ تحميلی خاطرنشان كردند: اين حضور مؤثر نشان می‌دهد زنان با حجاب كامل می‌توانند در اين عرصه‌ها حضور يابند و باشجاعت به وظيفه‌ی خود عمل كنند كه نمونه‌ی عينی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره كردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخی مظاهرِ خودنمايی، بی‌تقوايی و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان بيشتر مواظبت كنند.

رهبر انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصريح كردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگين‌شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود. به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله‌ی حجاب تشكر كرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت علیهم‌السلام را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان كردند: ستايشگری فضائل اهل بيت (علیهم‌السلام) در قالب شعر و نثر نعمت ديگری است كه مداحان بايد قدر آن را بدانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين كه معرفی فضائل معنوی اهل بيت علیهم‌السلام الگوسازی در جامعه است، افزودند: اگر اين حركت با نيّت خدايی و خالصانه در جامعه انجام شود، كار متعالی و اثرگذاری خواهد بود. به همين دليل مداح بايد ببيند بيان كدام مَنقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می‌شود و او را برای حركت در مسير اهل بيت تشويق می‌كند.

ايشان كار جامعه‌ی مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صدای خوش، آهنگ زيبا و در قالب شعر دانستند و تصريح كردند: استفاده از تركيب چند هنر، تأثير مضاعفی بر ذهن مخاطب می‌گذارد. لذا احتياج به فكر و آموزش دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سطح بالای فهم، معرفت، بلوغ فكری، آگاهی و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان كردند: امروز توانايی‌های ايران اسلامی در عرصه‌های مختلف در جهان سراسر مادی می‌درخشد و مثل خورشيد نورافشانی می‌كند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه كنند.

در ابتدای اين دیدار، چند تن از مداحان اهل بيت عليهم‌السلام سروده‌هايی را در بيان شأن و عظمت دخت گرامی پيامبر اكرم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و نيز ذريّه‌ی ايشان حضرت امام خمينی رحمه‌الله قرائت كردند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    براي سلامتي امام زمان حاضري چند تا صلوات بفرستي؟
    ايا مايليد اين سايت به كار خود ادامه دهد؟
    از مطالب سايت راضي هستيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 40
  • بازدید سال : 425
  • بازدید کلی : 5,898