loading...
يا حسين
فرزاد محمدي بازدید : 39 شنبه 27 خرداد 1391 نظرات (2)

حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در مراسم گرامیداشت بیست‌و‌سومین سالگرد رحلت امام خمینی رضوان‌الله‌علیه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع عظیم دلدادگان و شیفتگان امام خمینی رضوان‌الله‌علیه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام راحل را پدر ملت و مظهر مهربانی، اقتدار و صلابت خواندند و با اشاره به تلاش هوشیارانه‌ی امام در احیای روح عزت ملی و استحكام ساختار درونی ملت افزودند: ملت تاریخ‌ساز ایران با تكیه بر همین عوامل، الگویی موفق از ایران اسلامی و پیشرفت در خارج از حوزه‌ی نفوذ سلطه‌گران جهانی را به ملت‌ها ارائه داده و زورگویان جهانی را به وحشت انداخته است كه همین مسیر درخشان تا رسیدن به قله‌های پیشرفت و ناامید شدن قطعی دشمنان ادامه خواهد یافت و بدون تردید، آینده برای ملت‌های مسلمان و ملت ایران بهتر از گذشته خواهد بود.

فرزاد محمدي بازدید : 46 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بازديد رهبر انقلاب از شركت كارخانجات داروپخش ۱۳۹۱/۲/۱۰

در سال تولید ملی و در آستانه‌ی روز كارگر، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یكشنبه) با حضور در كارخانجات تولیدی داروپخش، از نزدیك در جریان آخرین دستاوردهای تولیدِ دارو در كشور قرار گرفتند و در جمع هزاران نفر از كارگران نمونه‌ی سراسر كشور تأكید كردند: تحقق واقعی اهداف مختلف كشور از جمله استقلال سیاسی، نیازمند خوداتكایی و استقلال اقتصادی است. استقلال اقتصادی نیز به شكل‌گیری تولید ملی مشروط است و تولید ملی نیز با احترام حقیقی، همگانی و عملی به كار ایرانی و سرمایه‌ی ایرانی به وجود خواهد آمد.
فرزاد محمدي بازدید : 113 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه كتاب تهران           

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یكشنبه) به مدت ۲ونیم ساعت از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی كتاب بازدید كردند.
در این دیدار كه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت، مسئولان غرفه‌ها توضیحات لازم را در خصوص كتاب‌های ارائه‌شده بیان كردند و رهبر انقلاب اسلامی در جریان تازه‌های نشر قرار گرفتند.
رهبر انقلاب اسلامی سپس در جمع تعدادی از ناشران حاضر در نمايشگاه بين‌المللی كتاب با اشاره به استقبال بسيار خوب مردم از نمايشگاه كتاب تأكيد كردند: بايد به‌گونه‌ای برنامه‌ريزی شود كه فضای كتابخوانی در كشور توسعه و تعميق پيدا كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان كردند: بايد با يك برنامه‌ريزی دقيق و تعيين اهداف مرحله‌ای در هر سال، همگام با برگزاری نمايشگاه كتاب و افزايش جمعيت بازديدكننده، در فضای كتابخوانی كشور نيز پيشرفت چشمگيری به وجود آيد.
ايشان با تأكيد بر لزوم ارزيابی محتوايی هر ساله‌ی نمايشگاه كتاب به وسيله‌ی افرادی كارشناس و صاحب صلاحيت افزودند: اين ارزيابی نشان خواهد داد كه آيا هر دوره نمايشگاه كتاب از نظر محتوا، نسبت به دوره‌ی قبل، تغيير و رشد داشته است يا خير.
فرزاد محمدي بازدید : 48 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بيانات بعد از مراسم درختكارى‌

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
روز درختكارى كه در كشور معمول و باب شده، يكى از روزهاى پربركت در جمهورى اسلامى است؛ چون درخت و گياه براى كشور، براى زندگى، براى مردم، براى تنفس، يك امر ضرورى است. متأسفانه در طول سالهاى متمادى، به مسئله‌ى درخت بى‌اعتنائى شده. البته حالا خوشبختانه مردم و مسئولين به درخت و به محيط زيست توجه نشان ميدهند، ليكن به نظر ميرسد كه هرچه بيشتر بايستى در اين زمينه كار كرد. به نظر من خود مردم هم مؤثرترين و مهمترين بخش از اين كار را بر عهده دارند: حفظ جنگلها، حفظ مرتعها، حفظ زمينهاى حاصلخيز و حفظ باغات.

 خب، حالا ما مثلاً يكى دو تا درخت ميكاريم، مردم هم در سطح شهر و در سطح كشور مبالغ زيادى درخت ميكارند؛ اما بايد مراقب باشيم كه درختهائى را كه موجود است، حفظ كنيم؛ يكى از كارهاى مهم اين است. انسان متأسفانه گاهى مى‌بيند كه به آنچه داريم، بى‌توجهى ميشود؛ درختها را قطع ميكنند، باغها را خراب ميكنند. ان‌شاءالله بايستى اين مسائل مورد توجه قرار بگيرد. اميدواريم كه سبزه و گياه و نشاط و رويش در كشور ما و بين مردم ما روزافزون باشد.

ان‌شاءالله موفق و مؤيد باشيد. خدا حافظ شما.
فرزاد محمدي بازدید : 44 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

بیانات در حرم رضوی در آغاز سال ۹۱

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌

الحمدللّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله‌ الأطيبين الأطهرين المنتجبين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين.
فرزاد محمدي بازدید : 59 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (1)

بیانات در مصاحبه هنگام اخذ رأى در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم

در پاسخ به خبرنگار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif كامران نجف‌زاده: اگر مايل هستيد، لطفاً نكاتى را درباره‌ى دومين دوره‌ى انتخابات مجلس شوراى اسلامى با مردم در ميان بگذاريد.
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم
به مردم عزيزمان سلام عرض ميكنم و از خداوند متعال مسئلت ميكنم كه به همه توفيق بدهد، بتوانند وظيفه‌ى خودشان را در اين روز و در اين كار بزرگ و مهم انجام بدهند. توصيه‌ى من اين است كه مرحله‌ى دوم از انتخابات را هم مثل مرحله‌ى اول جدى بگيرند. هرچه آراء نمايندگانى كه از طرف ما مردم به مجلس ميروند، بيشتر باشد، قوّت قلبشان بيشتر است، توانائى‌شان بيشتر است، اعتبارشان بيشتر است؛ هرچه بيشتر رأى داشته باشند، بهتر ميتوانند كار كنند؛ علاوه بر اينكه خود انتخاب هم يك كار مهم و اساسى است. ان‌شاءاللّه خداى متعال دلهاى مردم را هدايت كند به آنچه كه حق است و به صلاح و صرفه‌ى ماست.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_1.gif كامران نجف‌زاده: خیلی متشكرم. ممنون.

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/li_star_2.gif زنده باشید.
فرزاد محمدي بازدید : 40 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

بيانات در ديدار جمعی از معلمان سراسر كشور

 به مناسبت هفته‌ى بزرگداشت مقام معلم‌

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحيم‌
خيلى خوش آمديد برادران و خواهران عزيز؛ معلمان ارزشمند فرزندان و نونهالان اين ملت. لازم است در آغاز عرايض، تجليل كنيم، تكريم كنيم از ياد شهيد بزرگوارمان، شهيد مطهرى؛ چون اين بزرگوار، معلم بود؛ معلمى براى همه‌ى سطوح، با عملكرد نافذ و ماندگار. صحت عمل او هم با خون او امضاء شد. نام اين بزرگوار بر روى يادبود تجليل از معلمان كشور قرار دارد، و اين يك كار شايسته‌اى است؛ رحمت خدا بر آن بزرگوار.
فرزاد محمدي بازدید : 53 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

دیدار جمعی از مداحان با رهبر انقلاب

در سالروز ميلاد حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌عليها بانوی حيا و پاكدامنی،‌ حسينيه‌ی امام خمينی سيراب از فضائل و مناقب كوثر نبوی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در اين ديدار، با تبريك روز تاريخی و فراموش‌نشدنی ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها و گراميداشت تقارن اين روز با سالروز میلاد امام خمينی رضوان‌الله‌علیه، ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌عليها را الگوی جامعی از فضائل معرفی و خاطرنشان كردند:‌ نامگذاری امروز به نام روز زن، درس‌های جاودانه‌ای برای همه، خصوصاً بانوان و زنان كشور اسلامی ما دارد تا با آراستن خود به زيور تقوا، عفاف، دانش، شجاعت، ايستادگی، تربيت صحيح فرزند و اهميت دادن به خانواده، در راه و مسير حضرت زهرا (سلام‌الله‌عليها) حركت كنند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين‌كه ذهن و كلام انسانی از بيان تمام فضيلت، درخشندگی، كبرياء و عظمت دخت گرامی پيامبر قاصر و عاجز است، افزودند: با اين وجود، كلام و زندگی آن بانوی بزرگوار و ائمه‌ی اطهار از دسترس انسان خارج نيست، بلكه بر خلاف الگوهای دروغينِ دنيايِ مادی، ائمه‌ی اطهار (علیهم‌السلام) مسير و جهتِ صحيح حركت و زندگی انسان‌ها را نشان داده‌اند و خود بر قله‌ی اين كمالات ايستاده‌اند و انسان را نيز دعوت به پيمودن اين مسير كرده‌اند.

ايشان همه‌ی جامعه و خصوصاً بانوان را به پيمودن راه فضيلت‌های معنوی ائمه‌ی اطهار دعوت كردند و با مروری بر سوابق تاريخی حضور زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف مبارزه از زمان مشروطه تا پيروزی انقلاب و جنگ تحميلی خاطرنشان كردند: اين حضور مؤثر نشان می‌دهد زنان با حجاب كامل می‌توانند در اين عرصه‌ها حضور يابند و باشجاعت به وظيفه‌ی خود عمل كنند كه نمونه‌ی عينی آن، مادران بزرگوار شهدا هستند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای به تلاش دشمن برای استفاده از نقاط ضعف اشاره كردند و افزودند:‌ انسان در معرض آسيب قرار دارد و همه بايد مراقب رفتار خود باشيم و بدانيم برخی مظاهرِ خودنمايی، بی‌تقوايی و رعايت نكردن حجاب و عفاف آثار مخرب و ماندگاری بر اخلاق و سياست جامعه دارد و در اين زمينه بايد خود زنان بيشتر مواظبت كنند.

رهبر انقلاب اسلامی، حجاب را موجب شخصيت زن و عاملی برای وقار و متانت او دانستند و تصريح كردند: ‌عفاف بانوان باعث افتخار، ارزش‌گذاری و سنگين‌شدن آبرو و احترام زن در جامعه می‌شود. به همين دليل بايد از اسلام به خاطر توجه به مسئله‌ی حجاب تشكر كرد.

رهبر انقلاب اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود، شناخت و معرفت اهل بيت علیهم‌السلام را نعمت بزرگ خداوند دانستند و خاطرنشان كردند: ستايشگری فضائل اهل بيت (علیهم‌السلام) در قالب شعر و نثر نعمت ديگری است كه مداحان بايد قدر آن را بدانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به اين كه معرفی فضائل معنوی اهل بيت علیهم‌السلام الگوسازی در جامعه است، افزودند: اگر اين حركت با نيّت خدايی و خالصانه در جامعه انجام شود، كار متعالی و اثرگذاری خواهد بود. به همين دليل مداح بايد ببيند بيان كدام مَنقبت و فضيلت موجب هدايت مخاطب و خضوع و خشوع دل مستمع در برابر خداوند می‌شود و او را برای حركت در مسير اهل بيت تشويق می‌كند.

ايشان كار جامعه‌ی مداحان را بيان حقيقت با استفاده از صدای خوش، آهنگ زيبا و در قالب شعر دانستند و تصريح كردند: استفاده از تركيب چند هنر، تأثير مضاعفی بر ذهن مخاطب می‌گذارد. لذا احتياج به فكر و آموزش دارد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سطح بالای فهم، معرفت، بلوغ فكری، آگاهی و بصيرت آحاد جامعه خاطرنشان كردند: امروز توانايی‌های ايران اسلامی در عرصه‌های مختلف در جهان سراسر مادی می‌درخشد و مثل خورشيد نورافشانی می‌كند و مداحان نيز بايد با توجه به چنين فضايی، به مخاطب خود مطلب و شعر ارائه كنند.

در ابتدای اين دیدار، چند تن از مداحان اهل بيت عليهم‌السلام سروده‌هايی را در بيان شأن و عظمت دخت گرامی پيامبر اكرم صلوات‌الله‌علیه‌وآله و نيز ذريّه‌ی ايشان حضرت امام خمينی رحمه‌الله قرائت كردند.

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    براي سلامتي امام زمان حاضري چند تا صلوات بفرستي؟
    ايا مايليد اين سايت به كار خود ادامه دهد؟
    از مطالب سايت راضي هستيد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 19
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 20
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 440
  • بازدید کلی : 5,913